Najbardziej awaryjne silniki

Silniki 2. 0 TDI

Silnik to bez wątpienia jeden z najwazniejszych elementów każdego samochodu. Bez niego nie ruszymy, to tak oczywiste, jak to, że na ulice nie wychodzi się boso. Każdemu z nas, zależy także na jak najmniejszej awaryjności.

Warto zatem dokładnie przyjrzeć się pojazdowi, który mamy zamair zakupić. Może się bowiem okazać, że nasz samochód będzie posiadał jeden z silników, który należy do grupy najbardziej awaryjnych. O nich poniżej.

Często decydujemy się na samochód z dieslem, ze względu na ekonomię- niższe koszty użytkowania. Jednakże trzeba przy tym zachować zdrowy rozsądek bo nie wszystko złoto co się świeci jak mawiają, i i na takiej okazji możemy się nieźle rozczarować.

Poniżej kilka modeli silników, których należy się wystrzegać:

– renault- silniki 1. 5 i 1. 9 dci – obracające się panewki, problemy układu wtryskowego, kiepska trwałość turbin, a nawet i wypalenia tłoków – czy zatem warto? pozostawiamy to do Waszej oceny,

– volkswagen – silniki 2. 0 tdi i 2. 5 v6 tdi – pękające głowice, problemy z napędem pompy oleju, bardzo wadliwe pompowtryskiwacze, niezwykle szybko wycierające się hydroregulatory, a także wiele innych kosztownych awarii,

– subaru – silnik 2. 0 D- słaba trwałość podzespołów, awaryjne sprzegło, duże spalanie, zbyt duży luz osiowego wału korbowego,

– toyota- silnik 2. 0d-4d – kłopoty z odpalaniem zimą, nietrwałe turbosprężarki, awaryjne koła zamachowe, problemy z uszczelnieniem między silnikiem, a głowicą,

– BMW- silnik 2. 0d – liczne usterki, które wynikają z wad konstrukcyjnych, takie jak na przykład, pękające wały korbowe, problemy z turbosprężarką i wtryskiwaczami, a także i filtrem cząstek stałych,

– mercedes – silnik 2. 1 cdi- problemy wtryskiwaczy, problemy z odpalaniem rano lub spadkiem mocy, usterki pompy, zaworów wysokiego ciśnienia, spadki ciśnienia w układach wtryskowych.

Jak widać, nie takie diesle fajne, jak je malują. Powyższych typów silników, raczej należy unikać, chyba, że nie szkoda nam ani czasu ani sporych sum pieniędzy na kosztowne naprawy w specjalistycznych warsztatach. wówczas śmiało możemy kupować te modele.

Jeżeli jednak zależy nam na jak najmniejszej awaryjności danego pojazdu, warto zastanowić się nad zakupem takiego, który będzie posiadał silnik inny niż wyżej wymienione. Jeżeli nie bardzo jesteśmy w temacie, warto zasięgnąć opinii w internecie oraz u osób, które mają długoletnie doświadczenie w branży.

Tym sposobem unikniemy rozczarowań oraz niepotrzebnych nerwów, z którymi będziemy musieli się zmierzyć jeśli nasz samochód zacznie się psuć.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *