Ponadprzeciętnie awaryjne Diesle

Silniki 2. 0 TDI

Co prawda użytkowanie auta z turbodieslem ma wiele zalet, jednak na pewne modele silników warto uważać i wystrzegać się ich zakupu. Oto lista najbardziej wadliwych silników disla, które zrujnują nawet najbardziej cierpliwego kierowcę.

1. Silniki 2. 0 TDI (PD) i 2. 5 V6 TDI montowane w Volkswagenach – takie silniki bardzo często posiadają pompowtryskiwacze ulegające dość często bardzo kosztownym w naprawom awariom. Pękające głowice, problemy z napędem pompy oleju, seria wadliwych pompowtryskiwaczy, „osiadające” głowice, szybko wycierające się hydroregulatory czy awarie 2-masowego koła zamachowego to największe i najczęściej pojawiające się usterki, które jeśli już są możliwe do usunięcia ich naprawa może dość znacząco naruszyć domowy budżet kierowcy.

2. Specjaliści radzą by unikać aut z silnikami 2. 0 TDI (PD) i 2. 5 V6 TDI. Są to np.:Skoda Octavia, Seat Altea, Seat Toledo, Outlander, Dodge itd.

3. Silnik 2. 0D montowany w autach Subaru jeszcze parę lat temu był jednym z najbardziej oczekiwanych, a teraz jest jednym z tych najbardziej przeklinanych przez awaryjność i ciągłe usterki. Zużywa również znacznie więcej paliwa niż od niego oczekiwano, a wszystkie podzespoły nie spełniają wielu funkcji do których zostały stworzone. Do tego doszły jeszcze ciągłe problemy ze sprzęgłem i panewką oporową, przez co silnik ten nie cieszy się zbytnim uznaniem, a wręcz dla własnego spokoju należy trzymać się od niego jak najdalej.

4. Silnik 2. 0 D-4D montowany w niektórych modelach Toyoty. To chyba największa wpadka w całej bogatej historii aut powstających pod tą właśnie marką, tym bardziej że stare modele podobnych silników do dnia dzisiejszego uznawane są rewelacyjne, ponadprzeciętne i niesamowicie trwałe.

Największe problemy w wypadku tego silnika dotyczą układu wtryskowego, 2-masowego koła zamachowego czy turbosprężarek. Ogromne problemy użytkownicy aut z silnikiem 2. 0 D-4D mieli również zimą, kiedy ciężko było im odpalić auto. Najtańszym sposobem naprawy tego silnika może być szlifowanie bloków cylindrów i montaż nowej uszczelki, jednak jeśli taka naprawa okaże się skuteczna, to niestety nie na długi okres czasu.

5. 2 litrowy diesel w BMW to jedna z największych porażek i mankamentów aut tego typu. Pierwsze modele tego silnika posiadały wiele wad, wynikających przede wszystkim z niewłaściwie opracowanej konstrukcji. Nawet jeśli początkowo silnik użytkownikowi nie sprawiał jakiś większych problemów, to przy większym przebiegu auta zaczynało się psuć w nim niemal wszystko.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *