Wbrew obiegowym opiniom nie wszystkie Diesle są tak niezawodne

Silniki Diesla

Silniki Diesla, ze względu na oferowaną moc oraz niezawodność, wciąż cieszą się wielką popularnością. Niestety, wbrew obiegowym opiniom nie wszystkie Diesle są tak niezawodne i sprawne, jak mogłoby się wydawać. Istnieje co najmniej kilka rodzajów silników Diesla, których, ze względu na ich awaryjność, powinno się unikać.

Silniki 3. 0 CDTI posiadają problemy, wynikające z błędów przy projektowaniu urządzenia. Silniki te charakteryzują się ponadprzeciętnym bilansem cieplnym, co istotnie wpływa na przegrzewanie się silnika i osiadanie tulei cylindrycznych. Koszt naprawy tego typu usterki wynosi około 10 tysięcy złotych – sumy, za którą można przecież kupić używany samochód. Co więcej, przegrzewanie się 3. 0 CDTI może powodować wypalenie tłoków. Biorąc pod uwagę fakt, iż spora część pojazdów z tym silnikiem została wycofana z obiegu naprawy uszkodzonych silników często są niemożliwe bądź nieopłacalne.

Drugim przykładem ponadprzeciętnie awaryjnego silnika diesla jest silnik 1. 5 DCI. Silniki ten oferowany przez koncern Renault ma duże problemy z układem wtryskowym oraz systemami elektronicznymi. Problemy z elektroniką wynikają najczęściej z korozji lub z uszkodzenia czujników (np. czujnika prędkości obrotowej). Aby zachować pełną sprawność pojazdu zalecane jest dokonywanie przeglądu silnika co około 120 tys km. Warto też zauważyć, iż jednostka 1. 5 DCI była w późniejszym czasie modernizowana, dzięki czemu uniknięto części problemów. Wciąż jednak nie kwalifikuje się ona do kategorii dobrego wyboru.

Następny przykład: silnik 1. 9 DTI/DCI, w tym przede wszystkim wersja 1. 9 DCI narażona jest na obrócenie się panewek (czego konsekwencją jest generalny remont), zwłaszcza w jednostkach z początkowych lat produkcji. Z kolei 1. 9 DTI również zmaga się z licznymi problemami, które wynikają jednak raczej z naturalnego zużycia sprzętu, a nie wad konstrukcyjnych.

W końcu, silnik 2. 5 TDI V6 charakteryzują się wysokim zużyciem wałów rozrządu, uszkodzeniami pompy wtryskowej oraz niewydolnym układem olejowym mogącym doprowadzić do zatarcia silnika. Powyższe problemy narażają użytkownika na koszty rzędu 1 500 do nawet 9 000 zł. Największą awaryjnością charakteryzują się jednostki z początkowego okresu produkcji, który miał miejsce w latach 1997-2002.

Przy zakupie samochodu z silnikiem Diesla koniecznie sprawdźmy opinie na temat posiadanej przez przyszły samochód jednostki. Może się bowiem okazać, iż samo kupno samochodu, przy późniejszych remontach będzie tak naprawdę najmniejszym kosztem.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *