Volkswagen Passat B5 – recenzja

Volkswagen Passat B5

Volkswagen Passat to auto należące raczej do średniej klasy z niezbyt wielkim, przynajmniej w początkowych latach produkowane od 1973 roku. Przełom w produkcji nastąpił dopiero w 1996 roku, kiedy na rynku pojawił się znacznie doskonalszy niż poprzednicy Volkswagen Passat B5.

Charakterystyczna dla tego auta była dość wyrafinowana technika produkcji, wówczas charakterystyczna tylko dla tych aut, uważanych za wyjątkowo luksusowe. Auto swoją konstrukcją nieco nawiązywało do Audi A4, szczególnie podobieństwa widoczne były w przypadku płyt podłogowych czy też używaniu nowoczesnych silników posiadających 5 zaworów przypadających na jeden cylinder.

Od Audi ten model Volkswagena przejął również wielowahaczowe przednie zawieszenie z aluminiowymi komponentami oraz technologię cynkowania całego nadwozia. Co prawda pod względem stylistycznym auto te jakoś specjalnie nie wyróżniało się na tle innych, a wręcz można powiedzieć że było nieco nijakie, tak pod względem zastosowania niektórych nowatorskich technicznych rozwiązań było naprawdę zachwycające.

Już w kilka miesięcy po oficjalnej prezentacji auto zyskało dużą grupę miłośników zadowolonych z komfortu i funkcjonalności tego modelu auta. Po pewnym czasie pojawiły się jednak problemy. Bezwarunkowa do tej pory bezawaryjność niemieckich aut przestała znajdować odzwierciedlenie w stanie rzeczywistym aut., bowiem bardzo często pojawiały się dość charakterystyczne dla marki usterki.

Wielokrotnie próbowano je wyeliminować poprzez akcję nawrotowe mające na celu poprawienie wszystkich fabrycznych usterek aut. Po części się to udało, po części usterki te nadal pozostały. W egzemplarzach produkowanych od 1997 do końca 1998 roku konieczna była naprawa przepływomierzy powietrza w układzie zasilania i zmiana przebiegu przewodów hamulcowych przy ramie tylnego zawieszenia.

Jeśli chodzi o znaki identyfikacyjne auta, to w tym modelu tabliczka znamionowa znajdować powinna się ( w formie naklejki) w komorze silnika na prawym nadkolu, natomiast numer VIN umieszczony zostaje środkowej części przegrody czołowej. Ten model Passata jest jednym z tych, które najlepiej znoszą zasilanie autogazem i nie odbija się to na jakości ich użytkowania.

Ta cecha dotyczy wszystkich modeli silników, nawet tych stosunkowo najstarszych, posiadających tylko jeden układ wtryskowy. Montaż instalacji LPG w takich autach to koszt 1500-2300 zł. W tych najnowocześniejszych modelach VW Passata B5 zastosowano aluminiowe podwieszenie oraz pięciozaworowe silniki typu 1. 8 20V i 2. 8 V6 30V.

3.8/5 - (ilość ocen: 11)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.