VW Golf – recenzja
Volkswagen Golf to jedno z najpopularniejszych aut, które wielkie uznanie zyskało już od pierwszego modelu wyprodukowanego na początku lat 70-tych ubiegłego wieku. Jak pokazują statystyki do drugi w historii najpopularniejszy i najczęściej sprzedawany model kompaktowy auta w całej historii motoryzacji. Producentom zależało przede wszystkim na tym, aby Volkswagen Golf stał się godnym następcą ówcześnie bardzo popularnego, lecz nie spełniającego już pewnych technicznych wymagań Garbusa.
W 1975 roku auto zdobyło 2. miejsce w plebiscycie na Europejski Samochód roku, przegrywając jedynie z Citroenem Cx. Co ciekawe model ten w USA znany jest pod nazwą Rabbit. Golf i Garbus różnią się pomiędzy sobą niemal wszystkim, ciężko byłoby znaleźć jakieś dość wyraźne podobieństwa pomiędzy nimi. W aucie zastosowano dość nowatorskie jak na tamte czasy rozwiązanie polegające na umieszczeniu jednostki napędowej z przodu, a nie jak do tej pory w tylnej części auta.
Również pod względem stylistycznym oba auta były zupełnie inne, przy czym zdaniem wielu obserwatorów VW Golf znacznie przyćmił Garbusa. Początkowo kompakt Volkswagena dostępne był jako 3- oraz 5-drzwiowy hatchback, dopiero po 5 latach od pojawienia się pierwszego auta postanowiono skonstruować i wypuścić na rynek 2-drzwiowy kabriolet. I generacja Golfa produkowana była do 1983 roku. Koncern zachęcony wielkim sukcesem jeszcze intensywniej zaczął prace nad wypuszczeniem II generacji Volkswagena Golfa, które od poprzednika było nie tylko nieco większe, ale również zdecydowanie bardziej nowocześniejsze.
Jedyną rzeczą, która poddała się niewielkim tylko zmianom było nadwozie, bardzo podobne do tego u poprzednika, jednak nieco bardziej nowocześniejsze i nieco ulepszone. Kilka lat później postanowiono nieco poprawić zderzaki oraz wstawić nowy, nowocześniejszy i bardziej niezawodny grill, co spotkało się z zadowoleniem użytkowników auta. W 1991 roku pojawiła się już III generacja Golfa, wobec której oczekiwania były naprawdę bardzo wysokie.
I tym razem producenci auta nie zawiedli. Poprawiono przede wszystkim nadwozie nadając mu nieco bardziej zaokrąglony kształt, zastosowano wszystkie najlepsze nowinki techniczne. W całej swojej historii Volkswagen Golf doczekał się aż 7 generacji, przy czym każda nich okazała się być wielki sukcesem. Temu modelowi w jego klasie obecnie na rynku dorównać są w stanie jedynie Ford Focus, Honda Civic oraz Mazda 3. Podczas produkcji ostatniej generacji z linii produkcyjnej zjechał 30-milionowy Volkswagen Golf.
Świetne, klasyczne auto:)
fajny golfik,niezawodny
a super auto